niedziela, 22 lipca 2012

DIY – domowy peeling


na zdjęciu nie ma maceratu z marchwi, zapomniałam o nim

Jednym z moich ulubionych pielęgnacyjnych rytuałów jest domowy peeling. Na jego rzecz porzuciłam już zupełnie sklepowe peelingi. Jego wykonanie jest banalnie proste, a potrzebne składniki znajdziemy w kuchni.

Peeling nie ma może zachęcającego wyglądu, ale jego działanie nam go w pełni rekompensuje. Dodatkowo pięknie pachnie:)


Do mojego peelingu dodaje:
  • kilka łyżek cukru (zwykłego lub brązowego)
  • czubatą łyżeczkę wiórków kokosowych
  • czubatą łyżeczkę klasycznego kakaa
  • kilka kropli maceratu z marchwi
  • zalewam wszystko oliwą z oliwek i mieszam

Proporcje podaje w przybliżeniu, można je swobodnie modyfikować.

Cukier i wiórki pełnia tutaj główną rolę- peelingującą.
Kakao i macerat wyrównują koloryt skóry i lekko go ocieplają (nie liczmy jednak na trwały efekt)
A oliwa natłuści nam skórę

Po takim zabiegu możemy spodziewać się niesamowicie gładkiej, miękkiej i jędrnej skóry, która zyska zdrowy koloryt oraz będzie odpowiednio natłuszczona (dobra opcja dla leniuszków, które zapominają lub nie lubią wcierać po kąpieli balsamów/olejków). Jak każdy peeling zapobiega też wrastaniu włosków.

Uwaga! Peeling brudzi łazienkę!

Dla większych walorów zapachowych naszą mieszankę można wzbogacić cynamonem:)
Chętnie poznam Wasze przepisy na naturalne peelingi.


5 komentarzy:

  1. ja zaczynałam od peelingu z samego cukru brązowego i oliwy, ale zakochałam się w wersji z kakao:D muszę spróbować też z wiórkami

    przetestowałam też peeling z serka wiejskiego, miodu i cukru i efekt również był świetny, ale bałagan w łazience mnie do niego zniechęcił:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o! peelingowałaś nim tylko twarz czy całe ciało?

      Usuń
    2. miałam go użyć tylko do twarzy, ale wyszło go tyle, że zpeelingowałam się nim cała:-) myślę, że dobrze byłoby dodać do peelingu coś nawilżającego - miód albo właśnie jakiś nabiał:D

      Usuń
  2. ja robię prosty peeling z kawy (kupuję najtańszą kawę parzoną w biedrze), zalewam 4 czubate łyżki wrzątkiem potem przelewam przez sitko, tą papkę daje do miseczki dodaje troche miodu i kilka kropel olejku naturalnego jeśli takowy akurat mam. Stosuje go tylko do ciała. A ostatnio kupiłam sobie składniki do Twojego przepisu ! JEST SUPER !

    OdpowiedzUsuń